SPEDYCJA DROGOWA

Zalety transportu samochodowego

Transport drogowy to najczęściej wybierany wariant dostawy. Dostawa od drzwi do drzwi oraz czas dostawy, różnorodność rodzajów naczep są niewątpliwymi zaletami samochodów.

Kiedy transport drobnicowy?

Transport samochodowy drobnicowy (LTL) pozwala na dostawę małych partii towaru. Nawet ładunki niebezpieczne (ADR), wymagające przewozu w temperaturze kontrolowanej, produkty spożywcze można przewieźć w składzie przesyłki zbiorowej. Samochody zbiorcze wyjeżdżają z magazynów konsolidacyjnych w Polsce, Litwie, Czechach kilka razy w tygodniu, co pozwala na dopasowanie terminów dostawy do potrzeb klientów.

Transport drobnicowy do  europejskiej części Rosji, Białorusi, Ukrainy ma krótkie terminy dostawy.

Do Kazachstanu, Uzbekistanu, Kirgistanu, Azerbejdżanu, Gruzji, Armenii, Tadżykistanu, Mołdawii, Turkmenistanu terminy dostawy  już nie są tak krótkie, gdyż obrót towarowy jest mniejszy, jednak przy mniejszych zamówieniach, w czasie braku sezonu lub na początku współpracy warto skorzystać z możliwości, które daje drobnica.

Jak wybrać spedycję samochodową?

Przy wyborze firmy transportowej, spedycyjnej warto zwrócić uwagę na doświadczenie w przewozach podobnej grupy towarów do kraju przeznaczenia, ze względu na znajomość przepisów dotyczących przewozu np. towarów niebezpiecznych, fitosanitarnych, weterynaryjnych, embargowych itp.

Dobrze dobrany podwykonawca doradzi w kwestiach wyboru trasy, dokumentacji, wesprze i pomoże w rozwiązaniu trudnych sytuacji.

Wózek widłowy - ładowanie do transportu

Co zapewni dodatkowy spokój?

Dodatkowy spokój zapewnia ubezpieczenie Cargo ładunku na całej trasie przewozu, Instytutowa klauzula A ma najszerszy zakres, obejmuje oprócz ryzyka transportowego również ryzyko związane z przechowywaniem towaru.

Otrzymywanie informacji na bieżąco o statusie dostawy pozwala być na bieżąco oraz przygotować się do rozładunku i odprawy importowej.

Wybór miejsca odprawy celnej

Przy eksporcie/imporcie towarów do/z krajów trzecich powstaje też pytanie organizacji odprawy celnej.

Tak na przykład odprawę celną eksportową można zrobić w dowolnym miejscu w Unii, jednak my radzimy to robić w kraju rezydencji eksportera, żeby później nie było trudności z udowodnieniem wywozu towaru.

Agencji pomoże w uzyskaniu numeru eksportera EORI, zarejestruje firmę w systemie PDR, wystawi deklarację celną (EX1, T1), świadectwa pochodzenia, pomoże w doborze kodów celnych.

Jakie rodzaje naczep są wykorzystywane najczęściej?

– Firanka/Burtofiranka

Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,45m, wys. 2,75m;
Kubatura*: 90m3;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: bokiem, górą, tyłem.

Wywrotka

Opis: Naczepa typu firanka jest przeznaczona do przewożenia większości ładunków neutralnych. Łatwość załadunku dzięki odsuwanym kurtynom bocznym, rozsuwanemu dachowi oraz otwieranym tylnym drzwiom.

Burtofiranka dodatkowo posiada sztywne boczne burty o wysokości kilkudziesięciu centymetrów dla lepszego zabezpieczenia ładunków ułożonych luzem na podłodze.

Mega
Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,45m, wys. 3,00m;
Kubatura*: 100m3;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: bokiem, górą, tyłem.

Opis: Naczepa typu firanka o zwiększonej wysokości do 3,00m, umożliwiająca przewóz ładunków o większej objętości i wysokości.

Coilmulda
Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,45m, wys. 2,75m;
Kubatura*: 90m3;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: bokiem, górą, tyłem.

Opis: Naczepa typu firanka wyposażona w muldę – specjalny kanał o głębokości ok. 30 cm i długości 8-9m wbudowany w podłogę. Ten rodzaj naczepy używany jest do transportu ciężkich bębnów, walcowatych zbiorników, czy dużych metalowych rolek.

Taka konstrukcja podłogi umożliwia bardzo stabilne umiejscowienie ładunku.

Ciężarówki - transport drogowy

Izoterma
Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,45m, wys. 2,70m;
Kubatura*: 90m3;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: tyłem.

Opis: Naczepa zabudowana, posiadająca sztywne ściany i dach. Najczęściej używana jest do przewozu ładunków o wysokiej wartości.

Chłodnia
Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,45m, wys. 2,65m;
Kubatura*: 88m3;
Ładowność*: do 22 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: tyłem.

Opis: Naczepa zabudowana wyposażona w agregat chłodniczy, który umożliwia podtrzymanie temperatury towaru w zakresie od -25oC do +25oC. Najczęściej używana jest do przewozu ładunków wymagających specyficznych warunków temperaturowych, np. mrożone mięso, świeże owoce, czekolada, leki.

Zestaw przestrzenny 110-120m3
Wymiary*: dł. 15,4m (7,7m+7,7m), szer. 2,45m, wys. 3,00m;
Kubatura*: 110-118m3;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 38 miejsc paletowych;
Sposoby załadowania: bokiem, górą, tyłem.

Opis: Zestaw przestrzenny tzw. tandem składa się z dwóch oplandeczonych części: naczepy zintegrowanej z samochodem oraz przyczepy. Zwiększone wymiary pozwalają na przewóz ładunków o dużych objętościach (styropian, wełna mineralna, meble, duże AGD).

Platforma
Wymiary*: dł. 13,6m, szer. 2,55m, wys. 1,04m;
Ładowność*: do 24 ton brutto, 33 miejsca paletowe;
Sposoby załadowania: bokiem, górą, tyłem.

Opis: Naczepa niezabudowana zwykle przeznaczona do przewozu ładunków ponadgabarytowych.

Podwozie do przewozu kontenerów (Ciągnik siodłowy z ramą przystosowaną do przewozu kontenerów morskich 20-45ft.)
*Wymiary, kubatura oraz ładowność poszczególnych naczep mogą różnic się w zależności od producenta.

Potrzebujesz pomocy przy transporcie drogowym?